Povedený model pro ženu v autě? Model jsme v redakci náležitě otestovaly. Verdikt: tento model třídy C ve sportovním paketu AMG přináší nejenom požitek z jízdy, ale i řadu chytrých asistentů a bezpečnostních prvků, které každá žena v autě ocení.

Díváme se

Design modelu C 220 ve verzi AMG style a výbavě Avantgarde patří u automobilky Mercedes-Benz k těm dynamičtějším. Vzhled modelu je díky ostrým tvarům karoserie, sportovnímu umístění trojcípé hvězdy na mřížce chladiče a spoileru moderní a působí mladistvým dojmem. Už při letmém pohledu nás upoutaly některé detaily výbavy Avantgarde, které jsou velmi efektní. Na 17 palcových kolech vypadá C 220 opravdu exkluzivně. Obložení B-sloupků je lesklé černě lakované, vyražené značky AMG na litých kolech dojem luxusu ještě umocňují.

Sedíme

První, co nás po otevření dveří řidiče upoutalo, byly chromové pedály upozorňující na sportovní ladění modelu C 220 AMG style. V rámci výbavy Avantgarde jsme po usednutí do modelu C 220 vnímaly elegantní hliníkové ozdobné výplně interiéru na středovém panelu, ve dveřích a středové konzoli. Polstrování sedadel je kombinací kůže a látky. V druhé řadě sedadel je uprostřed výklopná loketní opěrka i s držákem na pití.

Ovládání multifunkčního volantu a navigace je jednoduché. Stejně tak ovládání ostatních tlačítek na palubní desce je intuitivní a neliší se od ostatních modelů Mercedes-Benz.

Ač v sedanu bývá limitující nakládací obvod zavazadlového prostoru, do kufru C 220 jsme naložily mnoho rozměrných zavazadel. Kufr je skutečně prostorný a nabízí objem 475 l.

 

Jedeme

Frrrrrrrrrr… Přesně tak se dá jednoduše popsat jízda s modelem C 220. S C 220 totiž můžete jet klidně rychlostí 220 kilometrů v hodině a téměř to nepoznáte (maximální rychlost má C 220 ještě o 12 km v hodině vyšší). Vyzkoušely jsme tuto rychlost na německé dálnici a nestačily jsme se divit. Díky perfektnímu odhlučení a také skvělému povrchu nebyla tato rychlost vůbec znát.

Model C 220 s 2,2 litrovým objemem dieselového motoru CDI Blue Efficiency měl šestistupňovou manuální převodovku. Překvapila nás hospodárnost tohoto motoru, kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 6,1 l na 100km. A to jsme to po německé dálnici pěkně svištěly.

Vedle jasných kladů C 220 nutno dodat, že při počátečním nastartování, byl zvuk motoru překvapivě hlučný. Hlučnost se pak se zvyšující rychlostí jízdy snižovala až na úplné minimum.

Během testování nám při rozjezdu auto několikrát zhaslo. Zpočátku jsme se to bály jedna druhé přiznat, nakonec jsme šly s pravdou ven. Stejně tak jako řadicí páka tak spojkový pedál má v modelu C 220 dlouhé dráhy a právě ty byly příčinou prvotního zhasínání motoru při rozjezdu nebo na světlech. Druhý den jsme se startováním a rozjížděním neměly žádné problémy.

Testovaný model měl integrované příplatkové inteligentní světlomety. Tyto světlomety stojí za to mít. Díky senzoru rozpoznají jízdu po okresce, po dálnici, tmu a světlo a přizpůsobí se dané situaci. Světlomety chytře směřují světla do zatáčky a v mlze se zas chytře sklopí. C 220 je zkrátka chytré auto.

Lépe řečeno, auto s chytrými pomocníky. Vedle světlometů disponuje model C 220 ve výbavě Avantgarde (ale i Elegance) asistentem Attention Assist, který sleduje jízdu řidiče a pokud zjistí známky únavy, upozorní ho zvukovou výstrahou a vizuálně i symbolem v palubním počítači – ikonka kafíčka. Pokud tedy přejíždíte pruhy, dlouho netočíte volantem, budete upozorněna, že je třeba si dát pauzu a zastavit minimálně na jedno kafíčko. :-)

Tento model jde všem spáčům za volantem naproti a má řadu funkcí, aby zabránil dopravní nehodě. S přejížděním pruhů také souvisí Lane Keeping asistent, který vibrací volantu upozorňuje na přejetí do jiného pruhu, aniž by byl použit nejprve ovladač směrových světel ke změně směru jízdy.

Nejvíce praktického asistenta jsme si nechaly na závěr. Asistent mrtvého úhlu je velmi praktickým pomocníkem. Funguje od rychlosti vozu 30 km/h a monitoruje oblast vlevo, vpravo a za zadní části vozu. Pokud je v blízkosti jiné auto, upozorní na to rozsvícený oranžový trojúhelník ve vnějším zpětném zrcátku.

Hodnotíme

Model C 220 si zajel opravdu slušné hodnocení. Při startu je hlučnější a řadácí páka a spojkový pedál má delší dráhy, takže se může stát, že vám auto zprvu zhasne. Jde však jen o zvyk. Jízda s ním je ale bezvadná a navíc opravdu ekonomická. Bezpečnostní asistenty, které jsou ve výbavě Avangarde standardem, pomáhají při zvládání náročnějších dopravních situací a aktivně pomáhají před dopravními nehodami.

Testovaný model stojí 982 000 Kč. V paketu AMG je komfortní multifunkční volant Inteligent Light system, Sada Sport AMG, AMG 18“ alu disky, s dvojitými loukotěmi za 51 982kč. S finančním leasingem na 5 let se dá tento model pořídit při splacení 30% akontace za 14 381Kč měsíčně.

Zdroj: Žena v aute.cz, Carin a Ála