Možná vám některé možnosti přijdou uhozené, ale v každém případě jsou účinné.

Stand up meeting

Ve světě stále oblíbenějším způsobem vedení pracovních porad je tzv. stand up meeting. Všimněte si, že na mnohých fotografiích dokumentujících politická jednání, účastnici také stojí. Není to je tak pro nic za nic. Tato metoda je založena na teorii, že v sedě se člověk méně soustředí a díky tomu schůze trvají déle. Pro zvýšení efektivity a snížení zátěže pro pracovníky a se tedy využívá meetingů ve stoje.

Můžete je uskutečnit obvykle v zasedací místnosti, kde tentokrát nebudou k dispozici židle, nebo můžete poradu přemístit jinam. V příjemném počasí mimo budovu, během nečasu na chodbu či do haly. Mějte však na paměti, že by to mělo být alespoň trochu klidné místo, abyste se mohli soustředit. Taková schůze může trvat jen 15-20 minut, během které každý v rychlosti sdělí, co potřebuje vyřídit s ostatními, a všichni si mohou jít po svém.

Nejen škola může být hrou

Pokud byste přece jen raději seděli a navíc máte při poradách problém s morálkou, vyzkoušejte netradiční jednání v podobě “hry”. Abyste se nemuseli překřikovat nebo předešli trapnému tichu, když už nemá nikdo co říct, můžete si slovo předávat. Nejprve si stanovte pravidla. Hra může být založena například na tom, že si budete házet předmět, a teprve při jeho držení bude moci dotyčný hovořit. Všichni tak budou vědět, kdo má právě slovo a že se na řadu také dostanou.

Zvolte koordinátora

Pokud se vám házení míčkem moc nezdá, najděte v týmu kolegu a udělejte z něj moderátora, chcete-li koordinátora. Tento člověk bude mít poradu na povel. Bude určovat čas, téma a bude předávat slovo. Ani tak se nestane, že by byla porada neefektivní. Nejlepší je, když si pracovní kolektiv pro každé setkání vybere někoho jiného. Každý si vyzkouší roli vedoucího, bude se muset na poradu připravit a uvědomí si, jak je těžké podobnou akci organizovat. Získáte tak větší respekt týmu.

I flipchart pomůže

Mnozí tvrdí, že meeting bez flipchartu není meeting. Pokud u vás v týmu panuje chaos, obzvláště pak v rozdaných úkolech. Pořiďte si tabuli nebo flipchart, kde si vše rozepíšete. Porady můžete pořádat před ním a rovnou dopisovat a rozepisovat věci, které vás napadnou a zašktrávat splněné úkoly. Celý tým to bude mít stále na očích a vy budete mít přehled, kdo své úkoly zvládl.

Martina Mlsná