Proto jsme pro vás sepsali rady, tipy a triky, jak si vám mohou pomoci zařídit moderní obchod, který si zákazníci zamilují.

Víte, že…

zákazník si udělá obrázek o prodejně během prvních 5 sekund? Proto je důležité udělat dobrý první dojem. Pokud to bude naopak, zákazník se velmi pravděpodobně už nikdy nevrátí.

Zařizujte podle cílové skupiny

Když začínáte s podnikáním musíte vědět o jakou cílovou skupinu vám půjde především. Podle této skupiny pak přistupujte také k vybavení prodejen nebo obchodu. Je důležité, aby se vaši zákazníci u vás cítili co nejlépe a s tím vám cílení na konkrétní skupinu zákazníku skvěle pomůže.

Každá cílová skupina je něčím specifická, a přesně proto je žádoucí připravit prostory přesně na míru. Zákazníci se budou cítit příjemně, pohodlně a když se jim bude u vás líbit, budou se vracet pravidelně.

Najděte vlastní styl

Každý chce být originální. Díky originalitě a netradičnosti si vás zákazníci zapamatují, a to přece jde. Dalším krokem je zaujmout natolik, aby se zákazníci vraceli. Proto styl vašeho obchodu vybírejte pečlivě, držet se jen jednoho a vložte do něj svou osobnost.

Příroda je IN

Současná moderní doba velí jasně. Návrat k přírodě, a to ve všech oblastech a v interiérech především. Takže pokud je to jen trochu možné, volte přírodní materiály. Samozřejmě nemusí být všechno nutně přírodní, prodejní regály mohou být kovové, ale dekorace a police nebo prodejní pult už z nich klidně mohou být.

A proč přírodní materiály? Přírodní materiály jako dřevo nebo kámen působí na lidi klidně a příjemně. Navíc když bude přírodní materiál použitý na nábytek v moderním minimalistickém designu, prostor získá čistý a jednoduchý nádech, který je velmi vyhledávaný.

Navrhujte a rozmístěte vybavení logicky

Každý prostor, ať už se jedná o prodejnu, restauraci nebo bistro, vždy je důležité myslet na logiku prostoru. Pohyb zákazníků musí být logicky organizován, aby zákazníci nebloudili a zbytečně nehledali zboží dlouho. To je pak odkáže otrávit.

Proto se vtělte nebo ze svých přátel udělejte potenciální zákazníky a nechte je se po obchodě procházet. Zjistíte tak, zda je rozmístění vybavení logické a přehledné. Ověříte si zda jsou uličky mezi regály do obchodu dost široké, zda je související zboží ve stejném regálu nebo stojanu atd.

Zaměřte se na prostředí

Když už se obchod otevře, je dobré myslet na věci jako je hudba, osvětlení a také ovzduší. Co se týče hudby neměla by mít příliš nahlas a také by měla navodit příjemnou atmosféru. V obchodě, kde je vydýchaný vzduch, zima nebo příliš teplo se zákazníkovi také moc líbit nebude.

osvětlení je docela oříšek, pracujte s ním kreativně. Osvětlete jednotlivé regály, pulty nebo stojany, tak aby co nejvíce vyniklo vaše zboží. Použijte bodová světla, stojací lampy, ale nezapomeňte na centrální světla, která jsou hlavním zdrojem světla.

U světla nepodceňte výběr zářivek. Ostré světlo je obecně velmi nepříjemné, bolí do očí, to stejné platí pro přílišné šero nebo světlo v jiných odstínech než je žlutá. To vše váš obchod posune o stupeň výš a zákazníci se u vás budou cítit příjemně.

Pozor na luxusní nábytek

Vybavení obchodů musí vždy korespondovat s nabízeným zbožím. Luxusní nábytek může v obchodě s běžným zbožím zákazníky spíše odradit, stejně tak klasické vybavení do obchodu s luxusními produkty nemusí zákazníci ocenit.