Avšak od března se situace změnila a nepřetržitý home office má zhruba 85% všech kancelářských profesí.

Ačkoli se říká, že zaměstnanci při práci z domova pracují efektivněji, nemusí tomu být tak u všech. Někteří zaměstnanci na to nejsou zvyklí, jiní nemohou najít motivaci, další v domácím prostředí nemají pro práci optimální podmínky. Zaměstnavatel by měl toto všechno respektovat a zohlednit, avšak vzhledem k nákladům za zaměstnance, které jsou stále stejné i tomto období, je nutné monitorovat, zda zaměstnanci svou práci odvádějí. Jak na to?

Nebojte se změn

Hlavní je nepanikařit ze ztráty předchozí kontroly, vše laďte za pochodu, nebojte se měnit nezbytné postupy a otevřeně se všemi řešte všechna úskalí.

Zachovejte sociální vazby

Důležité je zaměstnance vzájemně propojovat a zachovat sociální vazby. Proto je důležité jednou denně uspořádat konferenční hovor s celým týmem.

Komunikujte se zaměstnanci

Manažer by měl minimálně jednou za dva dny alespoň krátce pohovořit s každým ze zaměstnanců, zeptat se, zda má ke své práci vše, co potřebuje a stanovit, co bude během následujících dnů zaměstnanec vykonávat a jak budou práce odbavovány.

Zaveďte týdenní reporty

Zaveďte transparentní otevřený týdenní report, kam všichni zaměstnanci zapíší svou odvedenou práci. To může být dobrou motivací pro ty, kteří mají dojem, že jsou na všechno sami. Nezapomeňte také na sebe, abyste zaměstnance nedemotivovali.

Nelpěte na osmihodinové pracovní době

Ruku na srdce, který zaměstnanec v kanceláři pracuje opravdu plných osm hodin? Doma odpadají pomalé cesty do kuchyňky, na obědy, odpadají hovory mezi pracovníky u cigarety či kávy. Většina lidí funguje nejlépe, když se blíží deadline nebo konec pracovní doby. Věřte, že každý doma bude chtít práci odvést co možná nejdříve, ale o to lépe, aby se mohl brzy věnovat rodině či koníčkům. A v případě, že někdo ani jedno nemá, pak je pravděpodobné, že bude většinu času věnovat práci. Ať tak či tak, důvěra by měla být při home office na prvním místě.

Zvažte zavedení docházkového systému

Pokud máte dojem, že důvěra nestačí, zvažte zavedení softwaru na docházkový systém. Investice se firmě vyplatí zejména, pokud bude home office umožňovat i po opadnutí epidemie. Systémy většinou fungují tak, že zaměstnanci si zahájení své práce zaznámenávají díky softwarové čtečce, která může být online v aplikaci. Vedení firmy tak může mít kontrolu i aktuální přehled nad tím, kdo ze zaměstnanců zrovna pracuje, přičemž si některé softwary umožňují i GPS lokaci.

Martina M.