v současné době nejhezčí Volvo. Poslední modely Volva už nejsou hranaté „obrněné trasportéry“, které měly hodně skalních příznivců, ale majestátnost a konzervativnost se designerům podařilo zachovat i s nástupem zaoblených křivek.

Díváme se

XC60 je menší a mladší bratr modelu XC 90, ale ve skutečnosti je kratší jen o necelých 20 cm a šířku má stejnou. Design vozu je už modernější a sportovnější. Testovaný model je ve výbavě R-Design, což je vlastně takový sportovní paket.

Při pohledu zepředu jde o typické Volvo a v mřížce chladiče nechybí zabudovaná krabice adaptivního tempomatu, o kterém jsem si nějakou dobu myslela, že to použivájí policajti k měření rychlosti. Vedle hlavních světel jsou umístěny moderní LED diody na denní svícení. Linie vozu se k zadní části zvedá a umocňuje celkový sportovní dojem z vozu. Mistrovské dílo jsou zadní světla, která kopírují křivku vozu a při rozvícených světlech svítí tenký proužek, který neomylně tento vůz identifikuje i v noci.

Sedíme

Interiér vozu nás naprosto uchvátil, kožená sededla v béžovo-černém provedení na první pohled působí luxusně. Přední sedadla jsou elektricky seřiditelná ve všech směrech a při sezení vás doslova rozmazlují. Při sportovní jízdě sice zjistíte, že operadlo má malé boční vedení, ale vůbec to nevadí.

Ovladače na středovém panelu, který je lehce nakloněn k řidiči jsou pro nezkušeného „volvaře“ dosti nepřehledné, ale po pár ujetých kilometrech zjistíte, že to fuguje. Na zadních sedadlech je relativně dost místa pro nohy a prostor na šířku je nadstandardní. Jela jsem na víkend s XC60 společně s babičkou a dvěma dětmi v sedačkách, které byly připoutány s Isofixech vzadu na krajních sedadlech a tatínek se mezi ně v pohodě vešel, což se nám u jiných aut ještě nepodařilo. Kufr je trochu mělký a má jen průměrný objem 350 litrů. 5té dvěře (víko kufru) se otvírá a zavírá elektricky.

Jedeme

Testovaný vůz měl 2,4 litrový naftový motor (151 kW) s automatickou převodovkou. Motor se startuje tlačitkem a po nastartování má hodně hluboký tón, jakoby to byl alespoň „třílitr“. Při jízdě je zvuk motoru dokonale odhlučněn a jen při prudší akcelerací trochu zaburácí. Když už jsme zmínily zrychlování, tak při potřebě prudce akcelerovat to automatu trochu déle trvá, ale nakonec si dá automat říct a motor předvede svou sílu. XC60 je naladěna na měkčí komfortnější jízdu a při jízdě se vůz jen pohupuje, lze tedy říct, že když jedete, tak vlastně plujete krajinou.

Ještě je potřeba zmínit bezpečnostní systémy. Nejvýc jsme si užily adaptabilní tempomat, který nechá vůz jet zvolenou rychlostí, ale sám dodržuje bezpečnou vzdálenost před vozidlem před vámi. Nejlepší je to v hustém provozu. Nastavíte si rychlost a jedete za někým a vůz stále udržuje stejnou vzdálenost a kdyby bylo potřeba, tak zastaví na místě.

Další systém je hlídání vyjetí z jízdního pruhu, hlídaní prostoru vedle vozidla (mrtvý úhel), který na případné vozidlo vedle vás informuje rozsvícením červeného světélka vedle bočního zrcátka.

Všechny systémy jdou jednoduše vypnout stisknutím tlačítka na palubce, ale to opravdu není potřeba.

Zdroj: www.zenavaute.cz