Byly jsme zvědavé, jak si tento designově trochu usedlý klasický sedan jménem Latitude při našem testu bude stát.

Díváme se

Na první pohled je zřejmé, že tento model není určen na nějaké závodění, ale nabízí spíše komfort a serióznost za relativně nízkou cenu. Renault se při vývoji Latitude nesnažil o žádnou extravaganci. Karoserie je dlouhá 4897 mm a tvarově lze vypozorovat trochu asijského stylu. Aby také ne. Jako základ při vývoji posloužil vůz Samsung, který se v Asii úspěšně prodává. Mohutné přední části vozu dominuje chromovaná maska chladiče a přední světlomety jsou protaženy až to předních blatníků. Zadní světlomety využívají technologii LED diod a opět je zde celkem robustní chromovaná lišta.

Sedíme

Interiéru dominuje mohutná palubní deska, která ve svém středu má zabudovanou navigaci. Mnoho designérských výstřelků zde nenajdete. Vše je působí velmi solidním dojmem vč. zvolených materiálů. Sedadla nemají výraznější boční vedení, ale pochválit musíme jejich pohodlí a dostatek prostoru na všech sedadlech.

Sedadlo řidiče má navíc masážní funkci, která je velmi příjemná a při delší cestě vám promasíruje ztuhlá záda. Spolujezdec má bohužel smůlu, masáž nabízí jen sedadlo řidiče.

Kladem je také skvělý zvuk audiosystému. Latitude je standartně vybaven audiosystémem prémiové značky Bose.

Jedeme

Testovaný vůz měl dieselový 3 litrový motor o výkonu 177 kW (240 koní) spojený s šestistupňovým automatem. Během jízdy byl vůz perfektně odhlučněn. Motor a aerodynamický hluk jsme téměř neslyšely.

Jak již bylo řečeno, tento model není určen na zavodění, ale když je potřeba tak „koníci“ pod kapotou ukážou svou sílu. Na německé dálnici jsme na to šláply a v mžiku jsme měly na tachometru přes 200 km/h.

Model měl měkčí naladění podvozku. Byly jsme proto zvědavé, jak bude sedět v zatáčkách a musíme říci, že seděl perfektně.

Pochválit musíme ovládání navigace, která je umístěna v dolní části středového panelu. Navigace bohužel neuměla česky, ale to nám světaznalým ženám vůbec nevadilo.

Ještě vám dlužíme údaje o spotřebě, kterou jsme měly 7,5 litrů na 100 km, což je perfektní hodnota.

Hodnotíme

Latitude patří do prémiové vyšší třídy, kde se nic neodpouští. Nutno přiznat, že ve „vyladěnosti“ detailů za německou konkurencí trochu zaostává, ale své konkurenty s přehledem poráží cenou, která začíná těsně pod půl milionem a končí na částce 889.000,- Kč za vrcholnou verzi ve výbavě Initiale, kterou jsme měly možnost testovat.

Zdroj: Ženavautě.cz