lety proslavila bondovka Quantum of solace, se vyrábí vlastně kousek od nás – v Polsku.

Je jiný než jeho staršÍ sourozenec, a přece stejný. Je to Ford pro dvacátá léta jednadvacátého století.

A takhle své pocity s Fordem Ka popisuje Anna Běhounková, nejmladší členka našeho redakčního týmu, kterou jsme požádali o hodnocení pohledem běžné řidičky, která si vyrazila s přítelem do západních Čech na květinový ples v Chyši:

DÍVÁME SE

Už když jsem autíčko viděla z dálky, moc se mi líbila jeho velikost, veselý vzhled přední masky, protažené světlomety – a také vyrovnaný dojem ze všech proporcí exteriéru. To je to pravé auto do města, řekla jsem si a také se mi to potvrdilo.

V pátek večer jsem napřed vyrazila do divadla a krásně jsem zaplula do malé skulinky v centru Prahy. Ford Ka jako auto do velkoměsta nezklamal. Při prvním seznámení mě však dost vyvedl z míry zámek – neslyšíte žádné to typické cvaknutí, když se dveře otevřou, nebo zavřou. Navíc v tomto případě neměl vůz centrální zamykání takže se mi jednou podařilo odejít s napůl otevřeným autem. I během jízdy se ráda v centru Prahy v autě zamknu, což tady – bez centrálu, bylo trochu komplikované.

NASEDÁME

Moc se mi líbí usazení řidiče. Připadala jsem si vysoko a pohodlně jako v SUV, přitom jsem byla v malém autě. Sedačka je vysoko a řidič, resp. řidička, má dobrý přehled o dění na silnici. V dopravní špičce mě mile potěšilo, že motor se automaticky vypne /stop-start/, pokud stojíte na neutrálu, a sám se opět nahodí, jakmile zařadíte. Přijde mi to velmi ekologické, protože červené v centru jsou někdy příliš dlouhé.

JEDEME

Při jízdě mimo Prahu, tedy na velkých silnicích, je třeba počítat s tím, že auto pomaleji akceleruje. Není tedy vhodné pro závodění, ale výtečné pro klidnou jízdu krajinou, kterou vám může zpříjemnit poslech hudby. Kufr je dostačující, kromě nákupů, i na zavazadla pro dva na víkend. V autě plném lidí je trochu únavné nastupování a vystupování předními dveřmi, nicméně pro děti je to výhodné – nemusíte se bát, že vám z jízdy vyskáčou.

A vrátím-li se zpět k interiéru – jak jsem již psala, připadáte si jako v SUV. Moc se mi líbila řadící páka, ač jsem si musela zvyknout na zpátečku v pozici vpravo dole. Další věc, která mě trochu překvapila, byl tachometr a otáčkoměr. Měl prohozené umístění oproti tomu, na co jsem zvyklá. A tak když jsem kontrolovala rychlost, koukala jsem na otáčky.

Ford Ka je příjemné auto – vynikající do města a na nákupy. Jste-li rychlostně nenároční řidiči, je příjemné i pro klidnou jízdu venkovem.

Cena vozu Ford Ka Trend , kterým jsem jela, byla 199900 Kč.

19.3.2012

Zdroj: http://www.zenavaute.cz/uvodni-strana/s-fordem-ka-ve-meste-i-za-mestem