a většina spolucestujících buď odkrývá upocené paže, nebo naopak všichni voní takřka stejně. Přestože některé dámy čpí jak dobře zásobená drogerie, postrádají osobitost a glanc. A ostatním spolucestujícím, kteří se raděj vrhají k okénku, zadělávají jen na solidní bolehlav.

Proč ale používat stejné vůně jako většina z davu. Proč se nezkusit trochu odlišit. Pokud toužíte po změně, právě pro vás existuje značka parfémů a kosmetiky Fragonard.

O tom, že je Francie kolébkou parfémů, nelze pochybovat. Rovněž ani nelze zpochybnit, že firma Fragonard existuje již přes osmdesát let. Přesně v roce 1926 si jistý Eugène Fuchs otevřel první parfumerii, v níž prodával kvalitní kosmetiku marnivým turistkám na francouzské riviéře. Firmu pojmenoval po malíři Jeanu-Honoré Fragonardovi.

Tvorba tohoto významného francouzského umělce pozdního rokoka se vyznačovala lehkostí a smyslem pro detail. Nejvíce ho proslavily žánrové obrazy jako Čtenářka nebo Houpačka.

Ovšem nakonec zemřel v zapomnění a chudobě. Přesto pro Fragonard má téměř symbolický význam a podniku se, na rozdíl od jeho jmenovce, daří opravdu výborně. Jako vedlejší produkt vznikla unikátní sbírka starožitných předmětů spojených s parfemářským uměním v městě Grasse.

Tudíž si návštěvou expozice můžete zpestřit dovolenou. Nebo tam vyrazit právě z důvodu, že se chcete dozvědět něco více o historii parfémů, které se staly, oproti minulosti, poměrně běžně používanými produkty.

Již po tři generace hýčká Fragonard své zákazníky. Nicméně za tuto dlouhou dobu se mnohé změnilo. Tradiční výrobu v manufakturách nahradily vyspělé moderní technologie. Změnila se i tvář a síť obchodů. Ovšem používání přírodních surovin nejvyšší kvality zůstalo dobrým znakem firmy.

A proto i dnes si můžete zakoupit parfémy, mýdla, sprchovou a koupelovou kosmetiku. V široké nabídce si vyberou, jak muži, tak ženy. Nakupovat mohou i pohodlně z domova na internetu. O tom by se jistě panu malíři ani nesnilo.

Autor: Martina Bittnerová