Propracovala se k samostatnému vedení projektů a nakonec přešla k marketingu.

Mezi tím vším se věnuje józe, je lektorka, která se neustále učí.

Jaký bude letošní ročník soutěže Lady Business? A jak vypadá její běžný pracovní den, či jaké jsou její plány do budoucna, nám prozradila v rozhovoru.

Kateřino, pracujete na pozici marketingové manažerky soutěže Lady Business. Co je Vaším úkolem?

Jen pro upřesnění chci uvést, že nejsem marketingová manažerka pouze pro soutěž. Pracuju na pozici marketingové manažerky pro celou naši organizaci – Moravskoslezské Investice a Development, a.s. (MSID). Mým hlavním úkolem ale je příprava a organizace soutěže Lady Business Moravskoslezského kraje (www.ladybusiness.cz), která má za cíl podpořit výjimečné ženy v regionu a zviditelnit jejich příběhy a úspěchy. Kromě Lady Business mám však na starost mnoho dalších „obyčejných“ marketingových záležitostí, jako je psaní tiskových zpráv, článků, zajištění obvyklých firemních tiskovin a donedávna to byla také péče o sociální sítě.

Proč vlastně soutěž Lady Business vznikla? Jaká je její vize?

Soutěž vznikla z potřeby ukázat, že u nás v Moravskoslezském kraji jsou výjimečné a zajímavé ženy, které toho v životě hodně dosáhly. Soutěž vnikla v roce 2016 a, i když to jsou jen 4 roky zpátky, myslím, že od té doby se docela dost změnilo. Tehdy byla potřeba hlavně dát ženám prostor a pokusit se překonat stereotypní myšlenku, že žena patří k plotně. Dneska už bych neřekla, že jsou ženy takto vnímány. Určitě jsou oblasti, kde to stále přetrvává, ale mám dojem, že se možná pomalu z tvrzení, že ženy jsou upozaďované, stává tak trochu klišé. Hlavním smyslem soutěže je samozřejmě pořád zviditelnit ženy a jejich práci, ale vedle toho má soutěž za cíl také to, aby si ženy samy uvědomily, že to, co dělají, je výjimečné. My ženy jsme takové, že to většinou potřebujeme slyšet zvenčí. Taky proto tady soutěž je. K tomu, aby na konkrétních příkladech ukázala, že ženy se často zbytečně podceňují.

Jak bude vypadat letošní ročník Lady Business?

Každý ročník soutěže je trochu jiný. Moravskoslezský kraj není zase tak velký, abychom každý rok oslovili dostatečné množství soutěžících ve stejných kategoriích. Z toho důvodu se každý rok kategorie mění a ani letos to nebude výjimka. Bude se soutěžit ve dvou kategoriích, ale oproti minulému roku dojde ke změně. Lady Business bude o hledání Podnikatelky a Manažerky neziskovky (pozn. v roce 2019 byly kategorie Manažerka a Výjimečná studentka). Doposud byl trochu větší důraz kladen vždy na kategorii Podnikatelka. Práce manažerky neziskovky je ale stejně náročná jako práce podnikatelky či běžné manažerky v byznyse. Mnohdy i náročnější, protože neziskovky jsou často vnímány trochu jako „charita“. My bychom tedy letos chtěli soutěží poodkrýt práci manažerek v neziskovém sektoru, a tím zviditelnit jejich každodenní úsilí a podpořit je. Přihlášky přijímáme od 9. března, přičemž je také možnost někoho do soutěže nominovat. Věříme, že budeme letos opět překvapeni, kolik zajímavých žen u nás v kraji máme, a už se moc těšíme na všechny jejich příběhy, které si v jednotlivých přihláškách přečteme.

Jak dlouho trvá připravit takovou soutěž?

Příprava soutěže trvá přibližně třičtvrtě roku. V podstatě hned po ukončení předchozího ročníku se začíná s přípravou nového. Samozřejmě, že se intenzita příprav mění. Zpočátku je příprava poměrně intenzivní, pak v průběhu, kdy se soutěžící přihlašují, se už jedná spíš o komunikační a marketingové záležitosti a opravdu intenzivní práce probíhají, až když se soutěž chýlí ke konci, ke svému závěrečnému vyhlášení. To vyžaduje velké organizační přípravy.

Vítězky soutěže Lady Business 2019

Před marketingovou manažerkou jste byla projektová manažerka. Jaké projekty jste vedla? Nechybí Vám to?

Na projektech se vždy jedná o spolupráci celého projektového týmu. Nemůžu tedy říct, že bych všechny projekty vedla sama. Měla jsem na starost projekty týkající se vzdělávání, vědy, výzkumu a inovací. Největší projekt, který jsem vedla více méně sama, byl zaměřený na podporu inovací u nás v Moravskoslezském kraji. Projektové řízení mi ale nechybí. Je to docela vyčerpávající práce zahrnující hodně administrativy. Chybí v ní kreativita, kterou ve své práci potřebuju. Ve srovnání s marketingem se navíc jedná spíš o back office práci, za kterou nevidíte konkrétní hmatatelné výsledky. Jediné, o čem se dá říct, že mi chybí, je jistá organizovanost, která řízení projektů provází. Vše tam má svůj řád.

Zaujal Vás marketing natolik, abyste se mu věnovala i do budoucna?

Jak jsem říkala, potřebuju ve své práci kreativitu a taky svěžest, nové věci. Ráda se učím, baví mě nové trendy a celkově mám ráda svěžest, jak v práci, tak v životě. Nebaví mě stereotyp. Marketing je velice rychlé odvětví. Všechno se pořád mění, přichází neustále nové a nové trendy, takže ano, marketing mě baví a chci se mu věnovat i do budoucna.

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Řekla bych, že je to úplně běžný den v kanceláři. Řeším maily, telefony. Občas mám nějakou schůzku. Kromě kreativní práce řeším samozřejmě taky běžné administrativní věci jako faktury, apod. Vzhledem k tomu, že příprava soutěže vyžaduje většinu takové práce, kterou bych nazvala „prací na pozadí“, která nejde moc vidět, ale je důležitá, tak je opravdu velká část mého dne strávená za počítačem. Změna pak nastane až několik dní před akcí, v případě Lady Business se jedná o slavnostní vyhlášení soutěže. To teprve začíná opravdová zábava a vše je hodně hektické. Letošní ročník soutěže je ale první zcela pod mým vedením. Doteď jsem na soutěži vždy jen spolupracovala, takže uvidíme, jaké to pro mě bude v nové roli.

Jste zároveň lektorkou jógy. Jaký typ jógy cvičíte?

Cvičím a taky učím lekce vinyasa jógy. Je to dynamičtější forma cvičení a především je to plynulá jóga (vinyasa znamená plynutí), která se cvičí v rytmu dechu, kdy se v každé pozici setrvává přibližně 5 nádechů a výdechů. Kromě samotného cvičení mě baví taky jógová filozofie, se kterou často nacházím paralelu v životě. Mám navíc možnost učit v krásném designovém studiu Do Yoga v Ostravě (https://doyoga.cz/), které se otevřelo loni, a i díky tomuto krásnému prostoru je na lekcích moc příjemná atmosféra.

Jak po práci relaxujete?

Chtěla bych říct, že po práci relaxuju jógou, jak tomu bývalo dříve. Bohužel dneska tím, že jógu učím, mám poměrně málo času pro svou vlastní praxi, a proto pokud mám čas, cvičím především o víkendu a po práci se věnuju jiným činnostem. Momentálně je mojí největší relaxací jízda na kole. Jezdím na silničním kole, je to rychlé, svižné, elegantní a opravdu moc mě to baví. Jezdím doma i v cizině na dovolené. Když mám trochu víc času, taky ráda vařím a peču, snažíme se zdravě. Při tom si hodně odpočinu.

Máte nějaké životní motto?

Nevím, jestli se tomu dá říct životní motto, ale často se řídím něčím, co sama pro sebe nazývám „jógové trojheslo“, které jsem si odnesla z učitelského kurzu jógy. Naše učitelka nám tehdy říkala – vždycky udělejte aspoň něco; dělejte věci krok po kroku; a hlavně nepanikařte. To se mi mnohokrát osvědčilo i v životě, tak se toho snažím držet.

Děkujeme za rozhovor!