Dnes se však namísto původního názvu značky (hjundaj) vyslovuje jinak (hjóndé) a tato změna prý má asociovat změnu, kterou Hyundai technologicky a kvalitářsky prošel. Proto jsme se na Hyundai podívaly ještě jednou a trochu jinak.

Díváme se

Design Elentry patří k nejsilnějším stránkám vozu. V Hyundai se před pár lety inspirovali kapkou vody a tento „fluidní“ tvar převedli rovnou do karoserie. Výsledkem tak je množství obepínajících křivek, které ovlivňují tvary předních i zadních světlometů a přední masky. Elantra s příplatkovým metalickým lakem (+13 000 Kč) působila velmi originálně a měnila tóny své barvy podle aktuálního denního světla.

Sedíme

Interiér asociuje přímo palubu vesmírné lodi. Kosmický interiér se nám moc líbil. Přístrojová deska obepíná celý prostor před řidičem a spolujezdcem a natahuje se až do výplní dveří.

Na ovládání jsme si nemusely dlouho zvykat, je totiž velmi jednoduché a na svém místě. Navíc všechna důležitá ovládání jsou na volantu – vpravo tempomat, vlevo Audiosystém. Neodpustíme si na tomto místě také zmínit podsvícení budíků, autorádia a dalších ovladačů ve středovém panelu. Modrá působí totiž uklidňujícím dojmem a navozuje dojem luxusního interiéru.

Na tomto „kosmickém autě“ nás překvapila jeho praktičnost – počet odkládacích míst a šikovné skrýše. Do kufru jsme se dostaly přes ovládání na klíčích nebo páčkou u nohou řidiče. Bez těchto dvou variant nejde kufr otevřít.

Ačkoliv se jedná o sedan a do kufru se tak vejdou jen určité rozměry nákladu, je Elantra velmi prostorná a nabízí objem 485 litrů.

V nejvyšší výbavě Style nám Elantra nabídla kožené provedení interiéru, které na nás hned zapůsobilo. Takové kožené sedačky se dají krásně udržovat, což zejména maminky s rozdováděnými dětmi uvítají.

Jedeme

Hyundai Elantra nabízí jen jednu možnost motorizace, a to konkrétně s 1,6litrovým benzínovým obsahem motoru s výkonem 97 kW. Testovaná Elantra měla příplatkovou automatickou převodovku (+40 000 Kč), což zvláště při rozjíždění do kopce my ženy uvítáme. Na druhou stranu je nutno podotknout, že převodovka v průběhu jízdy často přeřazovala jednotlivé rychlostní stupně, což nás trochu znervózňovalo. Kombinovaná spotřeba se při svižné jízdě pohybovala kolem 7,4 l na 100km.

Hodnotíme

Zajímavý design exteriéru a interiéru, mnoho chytrých odkládacích míst a komfortní jízda – když nejste zrovna závodnice – jsou rozhodně základními vlastnostmi modelu Elantra. Hyundai Elantra startuje ve výbavě Classic na 324 990 Kč. Testovaný model v nejvyšší výbavě stojí 369 990 Kč. Vedle příznivé ceny láká Hyundai ke koupi tohoto modelu navíc nabídkou pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou celoevropskou asistenční službou a kondiční prohlídky po dobu pěti let.

Ála a Carin

Zdroj: http://www.zenavaute.cz/uvodni-strana/zeny-testuji-auta-hyundai-elantra-1