neponechávejte náhodě a věnujte se mu stejně důkladně, jako byste přijímali běžného kmennového zaměstnance.

Nejprve si uvědomte, co od hostesky očekáváte.

Nejdůležitějším faktorem pro správný výběr, ať už kmenového nebo externího zaměstnance, je objasnění, k čemu ho potřebujete. Důvod by měl vycházet z celkového cíle akce nebo nějaké druhotné činností, která je nezbytná, abychom celkový cíl naplnili.

Od hostesek se obvykle očekává:

  • zvýšení prestiže firmy
  • branding
  • komunikování nových produktů či informací
  • zvýšení prodejů
  • zlepšení image

Vybíráte-li hostesku  na veletrh, jehož cílem je především prodej, úkolem hostesky by mělo být nasbírání co největšího množství kontaktů.

Chcete-li se na veletrhu věnovat klientům či čemukoli jinému, ale přitom se nechcete starat o čistotu stánku a přípravu kávy, bude jejím úkolem péče o vaše hosty potamo o vás a váš stánek.

Při výběru se pak zaměřte na předpoklady hostesky pro danou činnost.

V prvním případě by měla být hosteska extrovertní povahy, komunikativní, s příjemným projevem. V druhém případě by měla být příjemná, klidnější a neměly by se jí třást ruce.

Budete-li vybírat hostesku pro sepisování objednávkových list apod., mělli byste vybírat z těch, které mají analytické schopnosti.

Na co ještě myslet?

Své přestavy a požadavky představte agentuře, nezapomeňte také sdělit, v jakých podmínkách se bude daná činnost provozovat. Vyhnete se tak nepříjemnostem, kdy se třeba u slečny spustí alergická reakce na seno, přestože se jedná o zemědelský veletrh.

Od hostesek se očekává, že budou mít příjemný vzhled. Ano, ten je důležitý zejména při akcích, kdy je jejich úkolem podpořit prestiž vaší společnosti. Pokud budete potřebovat hostese vícero, dbejte na maličkosti. Působit bude lépe, když budou podobně vysoké, když budou proporčně sjednocené atd.

Martina M.