Každá si pod pojmem útulnost představí něco jiného – jedna spoustu deček, váziček, obrázků, a druhá tyto věci pohrdavě nazývá „lapače prachu“.Ale všechny bez rozdílu  považují za samozřejmé, že útulné rovná se uklizené. Všechny bez rozdílu také řeší  zapeklitou rovnici – uklízet tak často, abych byla spokojená, nebo úklid odbýt a věnovat se raději práci, rodině, koníčkům a smířit se s tím, že tedy nebude tak útulno, jak bych si přála?

I když se to jeví jako neřešitelné, ve skutečnosti je řešení jednoduché. Existuje řada úklidových firem, které nabízejí pestrou škálu domácích prací – jednorázovým úklidem počínaje, přes pravidelný úklid, žehlení až k venčení domácích mazlíčků a péčí o zahradu konče.Stačí si jen srovnat priority a vědět, že raději obětuji peníze a ušetřený čas budu moci strávit tak, jak si přeji.

Kdo je nejčastějším klientem?

Typickým klientem úklidové agentury je zaměstnaná maminka z Prahy a přilehlého okolí, která požaduje úklid v rozsahu 4 – 5 hodin týdně a kromě úklidu přiobjednává i žehlení – zkrátka práce, které polykají spoustu času, který se dá strávit daleko příjemněji se svými blízkými.  Ale na to, abyste si objednala úklidovou agenturu, nemusíte být zaměstnaná maminka. Můžete být top managerka, pracující vysokoškolačka, zkrátka kdokoliv, kdo nechce prožít život se smetákem. ale raději dá přednost své firmě, koníčkům. Zkrátka věcem, které mohou obohatit ať už celou společnost, nebo naše duševní zdraví. Úklidové firmy jsou takoví novodobí andělé, kteří nerozlišují, koho svými službami spasí.

Jak vybrat tu pravou agenturu?

Při výběru úklidové firmy se vyplatí nespěchat a věnovat dostatek času jejímu hledání. Seriózní úklidové agentury pravidelně kontrolují trestní rejstřík svých hospodyň a s klientem jsou v neustálém kontaktu, takže případné  problémy či  stížnosti se řeší takřka okamžitě. Důvěryhodná agentura si s budoucím klientem nejprve dohodne informativní schůzku, kde  si upřesní vzájemné podrobnosti o tom, jak bud úklid vypadat, případně se domluví na zkušebním úklidu. I zde platí, že vše je v lidech a pokud je ochota na obou stranách, dohodnout se dá prakticky na čemkoliv.

Stejně jako klient může odmítnout spolupráci s agenturou z nejrůznějších důvodů, i agentura může klienta odmítnout. Nebývá to sice časté, ale stát se může, např. v případě, že klient nezaplatí celou dohodnutou částku a pak zkouší objednat pravidelnou službu. I takoví lidé se najdou a není divu, že se rázem ocitnou na černé listině.

Kolik za to?

Cena se může velmi lišit dle regionu. Rozsah objednaných služeb může  cenu velmi výrazně ovlivnit. Hodina jednorázového úklidu leckdy vychází až o třetinu dráž než hodina pravidelného úklidu. Jak ale říká Kateřina Černá z Agentury Suzi:  „Naprostá většina klientů si objednává pravidelnou službu. Výjimkou je samozřejmě doba před Vánocemi a před Velikonocemi. Občas se objeví poptávka po jednorázovém úklidu například po malování, před stěhováním, po stěhováním nebo před důležitou návštěvou.“

Závěrem

Jak je patrné, klientů úklidových firem přibývá. Ztrácíme už ten ostych, že jsme špatné hospodyně, když všechno nestíháme samy a klidně zaplatíme, než ztrácet  čas s něčím, co může udělat profesionál. Všechny odvážné, které mají hospodyni a hrdě to přiznají bez klopení očí, přestože vědí že riskují odsouzení zvláště od starší generace, si zaslouží uznání.