Suzuki Swift to nemá v Čechách, domovině Škody Fabia, lehké. A to ani jeho nejnovější podoba. Právě ta si přímo řekla o srovnání, kterého se jí dostává ze všech stran, jak se snadno přesvědčí  i každá zájemkyně, kterých vzhledem k oblibě tohoto typu malého auta s vnějším vzhledem nízko posazeného mini  u nás nebude málo.

Patrně nejzaručenější předností nového SUZUKI SWIFT je dojem stability a prostoru pro posádku, kterým toto auto zaujme při pohledu zvenku a o to více zevnitř. Nový SWIFT 1,2 Dual VVT (69 kW) je takový dobře rozkročený pořízek, který na první pohled láká dojmem, že se v něm skrývá víc, než byste od malého auta čekali. Je to však skutečně pravda?

Model z roku 2010 má v exteriéru několik vylepšení, z nichž nejzajímavější jsou asi výrazně zvětšená přední světla, celková menší výška a naproti tomu o několik milimetrů zvětšená šířka. Úpravami prošla i záď: vše dohromady dává velmi slibný obrázek, že i uvnitř se skrývá nejedno další příjemné překvapení. Není to úplně pravda. Jediná,  pro řadu zájemců však velmi důležitá zajímavost, kterou  Nový SWIFT 1,2 Dual VVT (69 kW) boduje, se skrývá ve větším komfortu řidiče i spolujezdce. Ti oba kolem sebe mají dost místa, dokonce i nad hlavou, což je vlastnost, která u malého auta přijde vždycky vhod.

Pro případné další členy posádky na zadních sedadlech to ovšem už tak neplatí, stejně tak jako u zavazadlového prostoru. Ten je prostě malý, s tím nic nenaděláte. Považovat tohle auto za rodinnou nákupní tašku zkrátka nebudete. Jeho kouzlo se skrývá jinde.

Ve městě řidička zajisté ocení přednosti malého auta, které spočívají v ovladatelnosti, výborném  výhledu a snadné manipulaci při parkování. Drobné nevýhody: „blinkry“ nejsou vybaveny v Evropě většinou zcela běžným automatickým opakováním znamení k odbočení,  a krátká řadicí páka nám připadala příliš volná. Řazení jednotlivých rychlostí nešlo vždy tak hladce, jak bychom si přály.

Rychlá a dynamická jízda kolem 130 km/hod mimo město rozhodně nebude patřit k těm zážitkům, které budete mít nejraději. Suzuki Swift 1,2 Dual VVT (69 kW)není dravec, který by rád ukázal zoubky. Ocení ho (také díky nižší spotřebě) především řidička dávající přednost rozvážné a plynulé jízdě. Nový SWIFT 1,2 Dual VVT (69 kW)  se při vyšších rychlostech trochu trápí v zatáčkách, prospěje mu tedy rozvaha a zapnuté ESP.

Přes předchozí připomínky musíme říci, že nový model SUZUKI SWIFTN1,2 Dual VVT (69 kW) na našich silnicích nezapadne, naopak. Kamkoli jsme přijeli, přivolával zraky především mužské části populace a dané cílové skupiny , do jejíhož vkusu a cítění se jeho tvůrci nepochybně trefili.

Takže lze závěrem předpovědět, že se v nadcházející  sezóně najde slušné procento těch, kteří se v nákupním rozhodování rozhodnou pro tento neokoukaný vůz  upomínající mini v jeho nové vylepšené podobě.

Podrobné technické údaje najdete také na: http://www.suzuki.cz/auto/swift/5_dverovy/design.aspx

Zdroj: www.zenavaute.cz