vyvíjející část marketingové komunikace. Podle dostupných odhadů představuje podíl event marketingu na celkových marketingových rozpočtech v Česku přibližně 20 %.

V blízké budoucnosti se očekává ještě další nárůst i přes 30%.

Aktuálním trendem v event marketingu je zapojování tzv. živých kampaní (live marketing, emotivní interaktivní kampaně) do marketingového mixu. Zároveň dochází k propojování zážitků se sociálními médii (hybridní event). Budoucnost spočívá v živých kampaních, ve kterých eventy slouží jako základ pro další komunikaci:

Egolution – zdůrazňování vlastní osobnosti pomocí selfies nebo poměřování se se sebou samým. Nejde jen o fotografie, ale různé aplikace umožňující např. měření sportovních výkonů.

Social wedia - na sociálních sítích už nejde jen o to zůstat v kontaktu, ale organizovat volný čas a setkání s lidmi. Jde tak nejen o osobní bázi, ale i o celospolečenský dopad. V Anglii je dnes velmi oblíbená sociální síť Meetcup.com, díky níž se lidé propojují a setkávají na akcích podle svých zájmů.

WOM 2000 3D - nová verze word of mouth (WOM), šeptandy. Jedná se o osobní doporučení výrobku nebo služby. U nás je na tomto principu založeno třeba testování v komunitě žen na mateřské dovolené.

Co-creation - lidé nebo firmy berou určité prvky ze sociálních médií a přináší je do skutečných akcí. Firmy například pozvou své klienty, lidi z oboru a zorganizují setkání na jednom místě. Akce nemá konkrétní cíl.

Příběh – přiblíží produkt klientům a zákazníkům, dělá ho v jejich očích atraktivním. Prezentovat skvělý příběh je úkolem obsahového marketingu (content marketing).

Při všech akcích jde o to, aby byly autentické, vytvářely emoce, byly napojeny na cílovou skupinu. Pokud se to podaří, vytvářejí hodnotu a základ pro další komunikaci.

Podle prvního výzkumu o event marketingu v ČR, který provedla agentura Ipsos, využívá event marketing až 70 % marketérů. Nejčastěji se v rámci event marketingových aktivit pořádají zážitkové akce pro zákazníky nebo potenciální zákazníky (22 %), na druhém místě je pořádání kulturních nebo sportovních akcí (12 %), následují akce pro širokou veřejnost (9 %) a pro zaměstnance (9 %). Dalšími možnostmi jsou podpora a realizace charitativních projektů, školení pro zákazníky, účast na veletrzích, konference atd.

Mezi nejčastěji zmiňované přínosy event marketingu patří: posílení vztahů se zákazníky, budování image značky a krátkodobá podpora prodeje. K nejúspěšnějším eventům podle marketérů patří pořádání sportovních akcí, akce na podporu a posilování vztahu se zákazníky, prezentace nebo dny otevřených dveří.