V čem se liší úspěšní podnikatelé od těch, kteří svůj byznys „zabalí“ zanedlouho po startu? Pokud vám hlavou vrtají podobné otázky a nejste si jistá, jestli velkou životní změnu – tedy přerod ze zaměstnankyně na podnikatelku – zvládnete, osvojte si následující vlastnosti.

Troufáme si napsat, že jsou klíčové. Podaří-li se vám je osvojit, vaše šance na úspěch výrazně vzroste.

1) Dodržujte sliby a nastolte ve svém podnikání řád

Nepodnikající veřejnost vnímá podnikatele jako někoho, kdo si může plánovat schůzky podle libosti, což je samozřejmě pravda, ale nedodržování stanoveného harmonogramu vede ke ztrátě dobrého jména. Časová flexibilita je zkrátka dvousečná zbraň a měla byste vždy snažit plnit vše, co klientům slíbíte.

Komunikaci se zákazníky vám usnadní moderní CRM systém, který zároveň využijete jako software pro řízení projektů. Všechny naplánované schůzky budete mít jako na dlani a aplikace vám vždy připomene, že se blíží šibeniční termín odevzdání zakázky.

2) Zapracujte na svém sebevědomí

Spolupracovala byste s někým, kdo působí tak, že o kvalitě svých služeb či produktů pochybuje? Určitě ne. A proto je důležité, abyste sebejistě působila i vy. Bez zdravého sebevědomí se ve světě byznysu dlouho neohřejete. Na každou schůzku choďte perfektně připravená a patřičně upravená. Snažte se mluvit věcně, s patřičným důrazem a s úsměvem na rtech.

3) Chovejte se zodpovědně

Chyby děláme všichni, ale ne každý je dokáže přiznat. Jakmile narazíte na problém – například zjistíte, že zakázku nestihnete dokončit včas, i když vás na deadline mobilní CRM upozorňoval velmi důsledně, nedělejte z klienta hlupáka a dohodněte se s ním na řešení. Když se omluvíte, přestanete se vymlouvat a postaráte se o nápravu, vyjdete jako vítěz z každé patálie.